Η περαιτέρω αναστολή της λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, μας αναγκάζει να αναπροσαρμόσουμε τον προγραμματισμό του μαθήματος. Συγκεκριμένα, η εργασία που θα παραδίδατε κανονικά στα τέλη Μαίου, θα πρέπει να παραδοθεί μέχρι τις 10 Απριλίου στο μέηλ της διδάσκουσας (nadia.kalara@gmail.com). Ο στόχος είναι, όταν θα ξανανοίξουν οι σχολές μετά το Πάσχα, να μπορέσουμε να εργαστούμε απερίσπαστα πάνω στο θέμα μας, να έχουμε τη δυνατότητα να πάμε στην Αριστοτέλους για συλλογή υλικού και κυρίως να μπορούμε να εργαζόμαστε όλοι μαζί στη Σχολή.
Η εργασία θα παραδοθεί σε αρχείο pdf που θα περιλαμβάνει εικόνες και κείμενο. Οπως έχουμε πει, η εργασία συνίσταται στην επιλογή και παρουσίαση τριών καλλιτεχνών (ή και αρχιτεκτόνων, αν προτιμάτε) από τη λίστα που δόθηκε στην εκφώνηση του μαθήματος, έναν απο κάθε περίοδο. Τα παραδείγματα εικαστικών έργων κολάζ ή φωτομοντάζ από τον κάθε καλλιτέχνη πρέπει να είναι είναι το λιγότερο πέντε και το κείμενο περίπου 1.000 λέξεις.
Το κείμενο πρέπει να δίνει επαρκή περιγραφή και πληροφορία για τα έργα και τον καλλιτέχνη, εστιάζοντας στις διαδικασίες κολάζ και φωτομονταζ που έχουν υιοθετηθεί. Οπως είπαμε, ένα κολάζ ή φωτομοντάζ ως έργο τέχνης συνίσταται στην συνάθροιση ποικίλλων θραυσμάτων υλικού, συνδυασμένων με τέτοιο τρόπο ώστε η σύνθεση να έχει ένα νέο νόημα που δεν υφίσταται στα αρχικά, ατομικά θραύσματα. Ετσι, στην παρουσίασή σας θα πρέπει να γίνει αναφορά:
1. στα πεδία και τις πηγές από οπου προέρχονται τα επιλεγμένα αποσπάσματα, στην αρχική ταυτότητά τους και την ιστορία που μεταφέρουν.
2. στις νέες, απροσδόκητες σχέσεις που ο καλλιτέχνης δημιουργεί ανάμεσα στα επιλεγμένα αποσπάσματα και άρα στο νέο νόημα που αυτά αποκτούν σε σχέση με τα υπόλοιπα στοιχεία της εικόνας.
3. στο νόημα που αποκτούν ως αποτέλεσμα της μεταμόρφωσής τους σε μια νέα ενότητα.
Αυτό που ενδιαφέρει σε τελική ανάλυση, είναι η "στρατηγική κολάζ" που ο κάθε καλλιτέχνης επινοεί και χρησιμοποιεί. Ξαναδείτε την ανάρτηση με τίτλο Collage as tactics και τα παραδείγματα των John Stezaker και Thomas Hirschorn. Ο πρώτος επιχειρεί να διανοίξει χώρους ανάμεσα στις εικόνες μέσω των διασπαστικών και αποδιοργανωτικών χειρονομιών του και στον δεύτερο, η πρακτική του "pixelation" χρησιμοποιείται για να αποκαλύψει και να μεγεθύνει τεχνικές πολιτικής προπαγάνδας και χειραγώγησης.
Περιμένω ερωτήσεις, απορίες, ιδέες από κάθε ομάδα.
Η εργασία θα παραδοθεί σε αρχείο pdf που θα περιλαμβάνει εικόνες και κείμενο. Οπως έχουμε πει, η εργασία συνίσταται στην επιλογή και παρουσίαση τριών καλλιτεχνών (ή και αρχιτεκτόνων, αν προτιμάτε) από τη λίστα που δόθηκε στην εκφώνηση του μαθήματος, έναν απο κάθε περίοδο. Τα παραδείγματα εικαστικών έργων κολάζ ή φωτομοντάζ από τον κάθε καλλιτέχνη πρέπει να είναι είναι το λιγότερο πέντε και το κείμενο περίπου 1.000 λέξεις.
Το κείμενο πρέπει να δίνει επαρκή περιγραφή και πληροφορία για τα έργα και τον καλλιτέχνη, εστιάζοντας στις διαδικασίες κολάζ και φωτομονταζ που έχουν υιοθετηθεί. Οπως είπαμε, ένα κολάζ ή φωτομοντάζ ως έργο τέχνης συνίσταται στην συνάθροιση ποικίλλων θραυσμάτων υλικού, συνδυασμένων με τέτοιο τρόπο ώστε η σύνθεση να έχει ένα νέο νόημα που δεν υφίσταται στα αρχικά, ατομικά θραύσματα. Ετσι, στην παρουσίασή σας θα πρέπει να γίνει αναφορά:
1. στα πεδία και τις πηγές από οπου προέρχονται τα επιλεγμένα αποσπάσματα, στην αρχική ταυτότητά τους και την ιστορία που μεταφέρουν.
2. στις νέες, απροσδόκητες σχέσεις που ο καλλιτέχνης δημιουργεί ανάμεσα στα επιλεγμένα αποσπάσματα και άρα στο νέο νόημα που αυτά αποκτούν σε σχέση με τα υπόλοιπα στοιχεία της εικόνας.
3. στο νόημα που αποκτούν ως αποτέλεσμα της μεταμόρφωσής τους σε μια νέα ενότητα.
Αυτό που ενδιαφέρει σε τελική ανάλυση, είναι η "στρατηγική κολάζ" που ο κάθε καλλιτέχνης επινοεί και χρησιμοποιεί. Ξαναδείτε την ανάρτηση με τίτλο Collage as tactics και τα παραδείγματα των John Stezaker και Thomas Hirschorn. Ο πρώτος επιχειρεί να διανοίξει χώρους ανάμεσα στις εικόνες μέσω των διασπαστικών και αποδιοργανωτικών χειρονομιών του και στον δεύτερο, η πρακτική του "pixelation" χρησιμοποιείται για να αποκαλύψει και να μεγεθύνει τεχνικές πολιτικής προπαγάνδας και χειραγώγησης.
Περιμένω ερωτήσεις, απορίες, ιδέες από κάθε ομάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.