Υποχρεωτικό κατ' έπιλογήν μάθημα της ομάδας Εξειδικεύσεις, Εμβαθύνσεις, Πειραματισμοί, στο 8ο εξ. του προπτυχιακού κύκλου σπουδών του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ. (ακαδ. έτη 2014-18, 2019-24). Διδάσκουσα: Νάντια Καλαρά, αναπληρώτρια καθηγήτρια Α.Π.Θ.
TEACHING: Future Collectors, 2007-08
- RESEARCH: Academia page
- TEACHING: Unmappings 2014-15
- TEACHNIG: In Situ 2017-18
- TEACHING: Artists Books 2017-20
- Ιστορία της χαρτογραφίας
- Robert Smithson, Τέσσερα Κείμενα
- Robert Smithson, The Collected Writings
- Marie-Ange Brayer: Maps
- Walking Artists network
- Walking and Art
- Stalker Lab
- Eric Ellingsen
- UbuWeb
- kolaj magazine
- Larissa Fassler
- A Sea Change
- Drawing Matter
Προτεινόμενη εργασία εαρινού εξαμήνου 2021-22
Περιπλανηθείτε σε μια οικεία, βαρετή, εξαντλημένη διαδρομή στην πόλη, στα προάστια, στο τοπίο. Επιλέξετε ό,τι πιο αδιάφορο, ακατανόητο, ασχεδίαστο, άσχημο, απωθητικό, λάθος, εκτός τόπου και χρόνου, καταθλιπτικό. Επιβραδύνετε. Σταματήστε. Επινοήστε και προτείνετε νέους τρόπους θέασης και εμπειρίας και συντάξτε ένα κείμενο, έναν αιρετικό χάρτη, έναν ασυνήθιστο ταξιδιωτικό οδηγό, μια μακέτα, ένα μικρό βίντεο, μια αφήγηση με λόγο και εικόνα. Ιδανικά, χρησιμοποιήστε όλα τα παραπάνω μέσα, εστιάζοντας στους τρόπους που η σχέση αλλά και η διαφορά τους κατασκευάζουν τον τόπο ή τη διαδρομή.
Ειδικά για το κείμενο, σκεφτείτε το σαν εικασία ή σαν πείραμα, όχι ως κάτι αυτόνομο αλλά ως παράρτημα ή ως μηχανισμό παραπομπής στις άλλες κατασκευές και υλοποιήσεις, (πλαστικές, εικαστικές, επιτελεστικές). Μπορείτε να περιγράψετε ή να καταγράψετε, αλλά όχι να ερμηνεύσετε.
Η οικεία αυτή διαδρομή μπορεί να λάβει επίσης τη μορφή της επιστροφής σε ένα παλιό σας έργο ή πρότζεκτ (αρχιτεκτονικό, καλλιτεχνικό). Επιχειρήστε μια κριτική ανασκόπηση, επεξεργασία ή και αναπροσαρμογή με βάση τις έννοιες και τις προβληματικές που τέθηκαν στις διαλέξεις του εργαστηρίου. Ο βαθμός και το είδος της αναθεώρησης εξαρτάται αποκλειστικά από εσάς. Πειραματιστείτε με τους μηχανισμούς ορατότητας και αναπαράστασης, χρησιμοποιώντας, ενδεικτικά ως εργαλεία: τη μακέτα, το σχέδιο, το διάγραμμα, τον χάρτη, τη φωτογραφία, το βίντεο, το κείμενο, τη σημείωση, και ως στρατηγικές: την αποσυναρμολόγηση, την ανασύνθεση και την αναδιανομή.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.